piątek, 9 maja 2014

Tort bezowy "maturalny"

Pokusiłam się wczoraj o upieczenie tortu z białek. Przepis prościutki - ubiłam białka, dosypałam składniki i poszliśmy biegać. I to nie sami - z maturzystką, jako że była wymęczona intelektualnie po rozszerzonej fizyce. Młodsza pilnowała pieca :) (jak to dobrze, że jest elektryczny, z termometrem).



 
A oto przepis:

Składniki:

6 białek,
300 g cukru,
1 łyżeczka mąki zimniaczanej,
1 łyżeczka octu winnego,
500 ml śmietany kremówki,
1/2 słoiczka dżemu jagodowego (kupiłam w biedronce)

Białka ubić na sztywno, pod koniec ubijania stopniowo dodać cukier. Ubijać, aż powstanie jednolita masa. Dodać mąkę i ocet. Ubijać jeszcze chwilę.
Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 st. C. Na papierze do pieczenia wyłożyć masę tak, by brzeg zewnętrzny był w kształcie koła o średnicy ok 25 cm. Zewnętrzny brzeg powinien być nieco grubszy. Wstawić do piekarnika. Po 5 min zmniejszyć temp do 150 st. C. Piekłam przy włączonej dolnej i górnej grzałce przez 1,5 godziny.
Po upieczeniu wyjąć, zdjąć z papieru, ułożyć na dużym talerzu.
Na wierzch rozkłada się ubitą śmietanę i ozdabia dżemem jagodowym.

Przepyszne!

E.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz