poniedziałek, 25 marca 2013

Olej kokosowy w wypiekach

Wczoraj mieliśmy gości i w sobotę piekłam ciasta - sernik i jabłecznik z kruchym ciastem. Od pewnego czasu mam w domu i jemy olej kokosowy nierafinowany. Ostatnio kupiłam też rafinowany, który nie ma smaku kokosu. Dodałam go zamiast margaryny. Jabłecznik smakuje mi o wiele bardziej niż wcześniej. Jednak następnym razem dodam mniej oleju. Muszę przeliczyć ilość dodanego tłuszczu. W margarynie jest ok 74 g tłuszczu na 100 g. W smalcu ok 99 g na 100. Więc dodając margarynę dodaję tłuszcz i wodę. Dodając smalec tylko właściwie tłuszcz. Przypuszczam, że tak samo jest z olejem kokosowym. Ciasto wyszło takie jakby bardziej tłuste niż na margarynie. Nie chciało się lepić, musiałam dodać więcej śmietany. Po upieczeniu jest bardzo kruche. W serniku natomiast nie czuję różnicy. Ciasta kruchego jest mniej i dominuje ser. Na święta użyję też oleju zamiast margaryny.

pozdrawiam

E.

7 komentarzy:

  1. To ile należy dodać oleju kokosowego zamiast 100g masła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamiast 100g masła 82% należy dać ok. 82g oleju. Jeśli ciasto wymaga, by było rzadsze, to trzeba byłoby uzupełnić 18g wody. :)

      Usuń
  2. Serdecznie dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie piekę pierwsze ciasto z olejem kokosowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kiedyś użylem, w ciasteczkach czekoladowych - fantastyczna zmiana i nasycenie smaku! Dzisiaj znowu po niego sięgnę, tym razem w cieście marchewkowo-kokosowym. Dziękuję za ciekawą inf o konieczności zmniejszenia ilości w stosunku do masła, a nie 1:1

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń